The Evil Within

13. leden 2014 | 14.18 |
› 

1
Máte rádi horory, nebo ještě lépe, japonské horory? Potom mám pro vás dobrou zprávu, chystá se na nás totiž něco, co bude podle všeho stát za to a budou vám vstávat vlasy hrůzou. Na vývoji pracuje studio Tango Gameworks a že jej neznáte, nemusí ještě nic znamenat. Vzniklo totiž v roku 2010 a zformoval jej Shinji Mikami - zakladatel oblíbené série Resident Evil. Aby nebyl na práci sám, rozhodl se, že přizve ještě borce z Capcomu, Grasshopperu či Platinum Games. O vydání se potom postará Bethesda (ZeniMax) a hra by se měla dostat na všechny myslitelné platformy, tedy PC, XBOX 360, XBOX ONE, Playstation 3 a 4 někdy v průběhu roku 2014.
2
Zwei (původní název hry) nás zavede do léčebny pro choromyslné, která se jmenuje Beacon Mental Hospital a skrápí ji hustý déšť v nočních hodinách. Všude kolem ní stojí policejní auta a do toho přijíždí na scénu hlavní hrdina detektiv Sebastian Castellanos s kolegy, kteří si nechají říkat Joseph Oda a Julie Kidman. Hlavní hrdina se potom vydává do atria budovy, aby následně z kamerového záznamu zjistil, že cosi hnusně prohnilého zlikvidovalo partu policistů během mrknutí oka. V tu chvíli začne chápat, že tahle noc jen tak konce nenabere a už vůbec ne toho dobrého. Začne se tedy plížit chodbami institutu a odkrývá pomalu, ale jistě pravdu, kterou vlastně nechtěl ani znát.
3
Ze hry, artworků a doposud vydaných trailerů je vidět, že se studio opravdu snaží vytěžit z atmosféry maximum a nebojí se hráče posílat do těch nejtemnějších koutů. Shinji Mikami o tomto projektu sám rád říká, že je to návrat ke kořenům survival hororu. A jelikož tento nadějný Japonec odešel po dokončení Resident Evil 4, jež je doposud velmi oblíbený díl a taky poslední z této série, kde ještě slova horor a zábava byli na prvních místech, můžeme čekat inspiraci právě z něho, což sám v jednom z rozhovorů pro IGN naznačil.
4
Jde sice o víceméně lineární titul, díky předpřipraveným lekacím sekvencím, ale to vůbec ničemu nevadí, pokud se to udělá dobře. Ani by to nic ve finálním obrazu nemělo kazit, ač to bude průhledné. Představte si, až někde uvidíte znetvořeného řezníka, jak porcuje části lidských těl svoji motorovou pilou a hra vám řekne, že právě jeho směrem se musíte vydat. Jedna věc je jasná, něco se stane, ta druhá, už je jak a kdy. A věřím, že budete napnutí jak kšandy i při dalších situacích, do kterých se dostanete, protože atmosféra z titulu doslova čiší.
5
Závěrem je nutno dodat, že tohle je právě to, na co hororová scéna čeká už delší roky, nebo se to minimálně chce alespoň věřit a Shinji Mikami by toho všeho měl být zárukou. Krev se bude podávat ve velkém a strach v ještě větším množství. Teď se jen modlit za to, aby jsme se nedočkali příliš mnoha zbytečných nebo nelogických momentů či přílišné linearity, která by ve finále mohla všechno zkazit. Temné chodby, hnusná a poctivě zpracovaná monstra, záhady, velmi dusná atmosféra a všudypřítomná smrt, to vše vás čeká a nemine, stejně jako další porce informací o této hře, které vám přinesu, jakmile se mi dostanou do spárů.

Honzek (Jan Maršík)

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (2x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Související články

žádné články nebyly nenalezeny

Komentáře