
Znáte české studio Warhorse, které roku 2011 založil Dan Vávra a Martin Klíma? Měli byste, protože od založení makali na husitském RPG s názvem Kingdom Come: Deliverance, které se 21.1. 2014, dostalo na Kickstarter. Díky této kampani byla odhalena spousta informací a skvělý trailer, který uvidíte někde v tomto článku. První, co je potřeba říci, je fakt, že za první tři dny bylo vybráno 300.000,- Liber, které Dan a jeho tým po lidech požadovali, takže teoreticky nic nestojí v cestě tomu, aby se hra dál vyvýjela a že je na co se těšit, se dozvíte na následujíích řádcích. Přehnaně obsáhle info o tom, co za dary a další věcičky vás čeká při přispění na tuto pecku, naleznete na stránce Kickastarter kampaně.

Nejdříve pár slov ke traileru samotnému. Ten nám ukazuje hlavního hrdinu, který je docela sympaťák, dále malebně krásné okolí, lesy, louky, tuhé boje, kapsářství, lov a mnoho dalšího, co nás bude čekat, jakmile hra vyjde. Je potřeba dodat že použitý CryEngine 3 je skvělou volbou, protože všechno vypadá fantasticky a živě. Další věc, kterou na nás trailer vytasil byl soubojový systém, ze kterého je cítit snaha o to, aby hráč zažil něco trošku jiného než je jinde zvykem. Při bojích by se tak mělo spoléhat na váhu meče, pohybu s ním a také o to, kde se kromě těla nepřítele po cestě zasekne. Na konci videa, už je potom pasáž z teaseru, tedy rytíř sedící na koni na kopci, který je zkrápěný mrtvolami. Trailer samotný a pár slov od Dana Vávry naleznete také na stránce Kickstarteru.


Podíváte se zde do města, které se jmenuje Rataje Hrazené (dnes Rataje nad Sázavou). V tomto městě se nacházíte z mnoha důvodů a jeden z nich, je to, že se na tomto území dříve nacházely dva hrady. Oba navíc vypadají tak, jak by ve skutečnosti měly, včetně interiéru samotného. Navíc to má být prý jedno z největších měst, které ve hře uvidíme. Uvěřitelnost světa a vašich činů je věc, na které si studio zakládá. Příkladem prý může být například to, že když zabijete hostinského, jeho knajpa zůstane nějaký čas zavřená a NPC, které se tam chodily stravovat, nebo pít, si najdou jinou zábavu. To všechno zní dobře, co říkáte?

Inventář v realističnosti nezůstává nijak pozadu a je zde například možnost nakombinovat si několik vrstev oblečení, které se můžou překrývat a vzájemně doplňovat. Na výběr, byla v demu dvacítka volných slotů. Do nich můžete dávat různé košile či kazajky až po různé zbroje. Co je zvykem, je to, že každý kus oblečení má svoje specifika. Někde vám přidá různé parametry zbraní jinde zvýší charisma. Pokud budete hrát zlodějským stylem, budou i takové kusy, které zmenší vaši viditelnost. Výběr toho, co si na sebe oblečete bude mít tedy význam. Tím pádem je třeba přemýšlet nad tím, co si při jaké situaci a kam vzít/obléci. Pro ty z vás, kteří se v oblékání postav vyžívají to zřejmě bude ráj na zemi, nebo se to alespoň dá čekat.

Další věcí jsou soboje, které nesmíme opomenout zmínit. Na bojových pohybech se podílela skupina skutečných šermířů a nadšenců do historie, kteří si při tvorbě takovéto hry jen a jen potřeba a velmi studiu pomáhají s tvorbou. Jelikož se titul drží striktně reality, dočkáme se toho i v tomto odvětví. Když například někoho seknete mečem do hlavy, čepel nejdříve dopadne na přilbu, protivník poklesne a rána se sveze dál až tam, kam jste chtěli, nebo možná ani nechtěli. A taky se zmenší samotná rychlost a síla vaši rány. Při bojích půjde volit z osmi různých směrů, kterými útok povedete. Ovládání by podle všeho mělo být dobře hratelné jak na myši s klávesou, tak na gamepadu, což se mnoha hrám spíš nedaří.

Od bojování se bude odvíjet také stamina, kterou bude potřeba hlídat více, než život, protože ten může v mžiku vyprchat z vašeho těla, pokud budete máchat bez přemýšlení kolem sebe. Výdž bude mizet nejen při úderu který rozdáte, ale také u toho, který inkasujete. Obrana by měla fungovat na mačkání, respektive držení jednoho tlačítka, ovšem čím déle jej budete držet, tím více se stamina vyčerpá. Ideální cesta na těžkooděnce tak bude taková, že jej vyčerpáte a následně dorazíte, protože jiná možnost nebude, tedy kromě útěku. Vaše zbraně si můžete před každým bojem pečlivě nabrousit či jinak poladit, nejste přeci kovář jen tak. Přes to přeze všechno vývojáři slibují, že boje nebudou příliš frustrující, což je jistě dobrá zpráva.

Mezi zbraně se bude řadit klasika jako různé meče, sekery, dýky, luky a zvažuje se dokonce i oštěp, což nezní vůbec špatně. S daným arzenálem se budete účastnit nejdedné bitky, jejich počet bude však striktně omezen, aby nedošlo k rubanicím na každém hráčově kroku. Avšak až na nějaký souboj dojde, bude o to zábavnější. Dočkat se máme i velkých bojů s mnoha vojáky najednou, což nám odhalil už sám trailer a vznikla z toho menší vlna nevole. Ale takové dobývání hradu s armádou spojenců, kteří jdou za vámi na život a na smrt, může být dechberoucím zážitkem. To vše nás ale teprve čeká. Bojovat by se prý mělo i ze sedla koně. Toto zvíře bude ve hře jistě hojně využíváné a proto myslím, že je to dobrá volba.
